Op zaterdagavond 6 januari vond de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van het Vaassens Fanfare Corps (VFC) plaats, waarbij maar liefst negen jubilarissen gehuldigd werden.

De avond werd geopend met een toespraak van voorzitter Carel Tijssen. Hij gaf een korte impressie van de activiteiten en gebeurtenissen in 2023. Zo hebben we als vereniging mooie concerten gegeven, zijn we op muzikale dagtrip geweest naar één van onze hoofdsponsoren in Bad Rothenfelde (Duitsland) en hebben we met het A-orkest een eerste prijs behaald tijdens het muziekconcours. Helaas hebben we in 2023 ook afscheid moeten nemen van twee trouwe leden, welke het afgelopen jaar zijn overleden. Ook bij hen werd stil gestaan tijdens deze nieuwjaarsreceptie.

Vervolgens werd er vooruitgekeken naar 2024. Zo staat het alom bekende Voorjaarsconcert gepland op zaterdagavond 6 april, wat zeker weer een mooie muzikale avond beloofd te worden. Daarnaast starten we 21 januari met een geheel nieuw wervingsproject, het Volwassen Leer Orkest Vaassen (VLOV). Er hebben zich maar liefst al 14 enthousiastelingen aangemeld, maar er is nog ruimte voor meer volwassenen. Aanmelden kan nog via info@vaassensfanfarecorps.nl

Hierna was het tijd voor het huldigen van de jubilarissen. Broer en zus Arnold van de Schepop en Martine Kooiker werden door voorzitter Carel Tijssen gehuldigd voor hun 25 jarig lidmaatschap. Ook Anita Bouman, Sonia Berends, Rick van Bussel en Wouter-Jan van Lohuizen kregen een speldje, oorkonde en bloemen voor hun 25 jaar lidmaatschap bij het VFC. Kees de Jong is sinds enkele jaren lid van het VFC, echter speelde hij al langer trompet bij een andere muziekvereniging. Voor Kees is het dus geen 25 jaar lidmaatschap bij het VFC, maar 25 jaar spelend lid bij een muziekvereniging. Tot slot werden Loes Vergers en Wilona Steneker allebei gehuldigd voor maar liefst 50 jaar lidmaatschap, een hele prestatie. Alle jubilarissen ontvingen een oorkonde, een speldje, een prachtige bos bloemen en een daverend applaus.

Na het officiële gedeelte was er de rest van de avond volop tijd om met elkaar na te praten over het afgelopen jaar en te proosten op een nieuw muzikaal jaar.