Slagwerkdocent

Slagwerkdocent Mark Rorije

Ik zal mij eerst kort voorstellen: Mijn naam is Mark Rorije, ik ben 46 jaar jong en kom uit Raalte.

Naast mijn werk als controller ben ik op dit moment slagwerkdocent/ instructeur bij o.a. de muziekverenigingen Concordia Eefde en Juliana in Almen. In het verleden heb ik meerdere slagwerkgroepen onder mijn hoedde gehad, zoals de slagwerkgroep van muziekverenigingen uit Wesepe, Heino, Rijssen, Wijhe en Boerhaar.

Vrijwel direct na de komst van onze kinderen heb ik bewust een stap terug gedaan en heb ik een aantal slagwerkgroepen overgedragen naar collega’s. Nu de kinderen naar het voorgezet onderwijs gaan heb ik weer zin en tijd om een slagwerkgroep erbij te nemen.Ik kon het niet goed uit de vacature halen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een ongestemde slagwerkgroep. Dus liever geen malletband.

Naast mijn middelbare opleiding heb ik ruim twee jaar aan het conservatorium professioneel les gehad. Vrijwel parallel daaraan ben ik als slagwerkdocent gestart bij de Olster Harmonie, waar ik als 6-jarig kind ben begonnen als tamboer en later als orkestslagwerker. Verder wordt ik als uitvoerend muzikant veel gevraagd door muziekverenigingen en stichtingen om het slagwerk, maar vooral de drums ad interim te verzorgen. Ik ben de vaste drummer van Cool24 uit Raalte en ben ik de vaste percussionist bij het Orkest over de IJssel.

Mijn drijfveer is om zoveel mogelijk kennis en vaardigheden over te brengen naar anderen. De hobby en verenigingsmentaliteit vind ik een zeer belangrijke en mooie basis.Als men bij wijze van aan het eind van de repetitieavond of les fluitend en zingend de boel aan het opruimen is dan heb ik mijn werk goed gedaan. Daarbij moet er wel een soort van drive zijn voor verbetering van de muzikale kwaliteit.