Koperdocenten

Merle Esselink

Mijn naam is Merle Esselink, en ik ben de nieuwe zwaar koperdocent bij Vaassens Fanfare Corps!

Al van jongs af aan ben ik bij de muziek betrokken. Uit alle instrumenten die je kunt kiezen, vond ik de trombone het mooist. Deze is net iets anders als de andere blaasinstrumenten, door de schuif! Al snel kwam ik met mijn vrienden in een jeugdgroepje te spelen, en groeiden we samen verder. Destijds ben ik als jong meisje in Winterswijk begonnen met trombonelessen bij mijn muziekvereniging “Eendracht Winterswijk”. Die lessen, in combinatie met de orkesten, vond ik toen zo leuk, dat ik besloot dat ik meer wilde doen met muziek. Zodoende ben ik terecht gekomen bij het conservatorium.

Lachen en plezier maken met muziek is graag wat ik wil overbrengen aan de jeugd. Muziek maken is leuk, al helemaal als dat samen met leeftijdsgenoten kunt doen. Samen spelen en samen leren!

Sandra Mulder

Mijn naam is Sandra Mulder en in september 2022 ben ik bij jullie mooie vereniging komen werken. Ik ben 34 jaar en woon in het mooie Hattem op de kop van de Veluwe. Zoals bij zovelen kregen wij thuis muziek met de paplepel ingegoten door mijn vader en opa die al jaren actief waren bij de fanfare. Ik begon als 6-jarig meisje op bugel maar switchte al snel naar trompet omdat ik dacht dat je dan altijd hard mocht spelen. Dat dat niet zo was ben ik later gelukkig nog wel achter gekomen.

Al vrij jong riep ik dat ik later naar het conservatorium wilde en muzikant ging worden. Na het afronden van mijn middelbare school deed ik dan ook toelating bij ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten en ging hier klassiek trompet studeren. Na het behalen van mijn bachelor begon ik aan een nieuwe bachelor: HaFaBra directie bij docent Alex Schillings. Uiteindelijk rondde ik mijn directie-studie in 2017 helemaal af met het behalen van mijn master.

Tijdens mijn studie werkte ik al als docent en dirigent en dat doe ik nu nog steeds met veel plezier. Ik geef klein koper lessen (trompet, bugel) bij de drie fanfares in Hattem, de Vriezenveense Harmonie in en nu natuurlijk ook bij VFC. Als dirigent ben ik verbonden aan Ons Genoegen Hattem, het B-orkest van de Vriezenveense Harmonie en het A- en B-orkest van Juliana Den Ham. Om te voorkomen dat ik zelf helemaal niet meer aan spelen toe kom speel ik om de week op zaterdagochtend trompet bij het Gelders Fanfare Orkest. Dat is voor mij echt hobby.

In mijn vrije tijd vind het fijn om buiten bezig te zijn in de tuin. Ik probeer drie keer per week de sportschool te bezoeken en meestal gaat dat goed 😉 Daarnaast ben ik regelmatig aan het klussen, omdat ik vorig jaar een huis gekocht heb wat ik stukje bij beetje aan het opknappen ben.

Ik hoop dat jullie zo iets meer beeld gekregen hebben van mij! Ik kijk uit naar onze verdere samenwerking en hoop een mooie bijdrage te kunnen leveren aan het opleiden van jullie jeugdige muzikanten.