Vrienden van Vaassens Fanfare Corps delen uit tijdens zomerconcert op camping De Helfterkamp.

Woensdag 7 juni was een feestelijke dag voor Vaasens Fanfare Corps. Zoals al jaren de traditie is, verzorgde het corps een zomerconcert op de prachtige camping ‘De Helfterkamp’ in Vaassen.

Op het zonovergoten plein voor de boerderij konden de campinggasten en uiteraard ook de Vaassense bevolking genieten van een afwisselend en aansprekend muzikaal programma. De aftrap werd gedaan door het jeugdorkest onder leiding van dirigente Merle Esselink. Met dit optreden lieten alle jeugdleden horen hoe leuk het is om samen muziek te maken. Met onder andere een medley van de Disney films Aladin en Junglebook, wist het jeugdorkest het publiek te enthousiasmeren. Hiermee werd duidelijk dat het Vaassens Fanfare Corps blij en trots mag zijn met zo’n jeugdorkest!

Hierna was het de beurt aan het A-orkest . Voor zij echter optraden nam Monique Hulleman, voorzitter van de Stichting Vrienden van Vaassens Fanfare het woord. Blij en trots kon zij de muzikanten vertellen dat een lang verwachtte wens eindelijk in vervulling kon gaan. De Vrienden hadden voldoende chocoladeletters verkocht, zakken potgrond versleept en verlotingen verzorgd, waardoor het spaarvarken goed gevuld was. Omdat geld geen muziek maakt en het doel van de Vrienden van het VFC is de vereniging te ondersteunen, werd er naar Nijmegen afgereisd om bij muziekwinkel Schreeven te gaan shoppen. De saxofoonsectie groeit en bloeit, waardoor uitbreiding en vervanging nodig was. Voor Lobke Henny werd een nieuwe alt saxofoon aangeschaft. Ook Lieke Wilbrink was blij met deze aanschaf, want zij kan haar muzikale carrière verder ontwikkelen op de alt saxofoon van Lobke .Daarnaast hadden de Vrienden ook nog geïnvesteerd in een nieuwe bariton saxofoon. Deze instrumenten zijn dun gezaaid. Het heeft dan ook lang geduurd voor de vereniging een geschikte tegenkwam. Het instrument is de op een na grootste saxofoon en valt onder de sectie bassen. Het Vaassens Fanfare Corps prijst zich rijk met een zeer stabiele bezetting op de Bariton saxofoon. Wilbert van de Schepop ontving 27 jaar geleden van de vrienden ook een baritonsaxofoon en heeft het gepresteerd deze te verslijten. De nieuwe baritonsaxofoon is van het onuitspreekbare merk Yanagisawa, een van de beste wereldmerken op het gebied van saxofoons.

Met deze nieuwe aanwinsten kon het A-orkest het concert op camping De Helfterkamp vervolgen. Zij speelden een divers programma met onder andere een medley van ‘Toto’, het nummer ‘September’ van ‘Earth, Wind and Fire’, het zomerse nummer ‘Despacito’ en het betoverende muziekstuk ‘Highland Cathedral’. Bent u nieuwsgierig geworden naar ons muzikale programma? Dan heeft u nog de mogelijkheid om het Vaassens Fanfare Corps te horen spelen op woensdagavond 28 juni op het marktplein in Vaassen, aanvang 19.00 uur, bij Café de Toren.

Uiteraard zult u ook de Vrienden weer regelmatig in actie zien, het Vaassens Fanfare Corps blijft immers de ondersteuning van u nodig hebben om haar instrumentarium op peil te houden, waardoor u kunt blijven genieten van zuivere klanken.