Zaterdag 1 en zondag 2 juni zijn de jeugdleden van het Vaassens Fanfare Corps op muziekkamp geweest op Camping De Helfterkamp te Vaassen.

Zaterdagochtend 1 juni verzamelden alle jeugdleden zich op de fiets bij Dorpscentrum de Wieken om vanaf daar het jeugdkamp te starten. Om 10.00 uur stapten ze op de fiets om middels een leuke fietstocht, inclusief wat tussenstops, richting camping De Helfterkamp te vertrekken. Onderweg stopten ze bij het Kievietsveld voor een levend kwartetspel, waarbij iedereen fanatiek meespeelde, en aten ze een welverdiend ijsje bij IJswagen Rozeboom in Gortel. Eenmaal aangekomen op de camping was er een heus tentenkamp opgezet. Nadat iedereen zijn plekje gevonden had, was het uiteraard tijd om muziek te maken. Na de repetitie van het jeugdorkest, waarbij sommigen zelfs voor het eerst meespeelden, was het tijd voor een zeskamp. Er hadden zich vier teams gevormd en er werden verschillende spellen gedaan, wat zorgde voor veel enthousiasme, saamhorigheid en gezelligheid. Na het diner werd er in de avond nog een muziekbingo gedaan, waarbij iedereen uit volle borst meezong. En de valse bingo’s werden uiteraard gevuld met het zingen van een liedje.

Na een korte nacht, werd er zondagochtend wederom gerepeteerd. Na de lunch was het namelijk tijd om de campinggasten, ouders en overige belangstellenden te voorzien van een mooi concertje. Tijdens dit concertje speelden de jeugdleden diverse bekende nummers, zoals ‘Noodgeval’ van Goldband en ‘Automatisch’ van Flemming. Ook speelden zij een heel nieuw nummer ‘Europapa’, welke zij de dag ervoor tijdens de repetitie voor het eerst op de lessenaar hadden gekregen en ze dus in twee repetities ingestudeerd hebben. Met dit nummer werd een ontzettend leuk en gezellig muziekkamp afgesloten. En aan het enthousiasme van de jeugdleden te merken, zal dit zeker niet het laatste muziekkamp zijn wat het Vaassens Fanfare Corps zal organiseren.