Foto’s Arriën Scholten

De tijd vliegt voorbij en hoewel misschien een beetje erg vroeg werd en deze maand al een soort van oud en nieuw gevierd bij de Vrienden van Vaassens Fanfare Corps. Tijdens de laatste vergadering, wat eigenlijk meer het karakter heeft van een gezellig avondje met vrienden, werd gevierd dat Hans Telgen al twaalf en een half jaar deel uitmaakt van onze vrienden. Hans heeft echt  van alles voor Vaassens Fanfare gedaan. Zo heeft hij in het verleden bij de tamboers gezeten, heeft hij als tamboer maître en als vaandeldrager of met het schellenboom meegelopen tijdens optochten. Hans is een erg trouwe vriend, altijd bereid om zijn steentje bij te dragen, een stille kracht waar de vrienden erg blij mee zijn. Hij werd dan ook tot zijn verassing in het zonnetje gezet en ontving een oorkonde en een bosje bloemen van de secretaris bij afwezigheid van de voorzitter. Dan is er ook nog nieuws te melden bij de vrienden. Monique Hulleman,  die een aantal jaren het voorzitterschap had ingevuld, had enkele maanden geleden aangegeven deze functie graag over te dragen aan iemand ander. Dat was natuurlijk even slikken voor de vrienden. In Monique wisten zij een prettige goede voorzitter te vinden en zoals dat bij veel verenigingen en stichtingen gaat is het niet eenvoudig om iemand te vinden die een bestuursfunctie wil invullen. Gelukkig bleek Tina Kooijer bereid  om het voorzitterschap te gaan overnemen van Monique. Tina is ook al weer een aantal jaren trouwe vriendin. In het verleden raakte zij bij de Wieken op haar “bar” avond bekend met de vereniging en nadat zij met haar werkzaamheden bij de Wieken was gestopt bleef zij onze vereniging trouw door zich bij de vrienden aan te sluiten. Uiteraard zijn de vrienden erg blij met Tina en zij spraken uit haar te steunen in haar werkzaamheden. Vol vertrouwen kijken de vrienden naar de toekomst en hopen zij met plezier weer in actie te komen om het Vaassens Fanfare Corps financieel te kunnen ondersteunen.